سرخط خبرها

فهرست بانوان مسافر به هانگژو آب می‌رود

  • کد خبر: ۱۷۸۰۸۲
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
فهرست بانوان مسافر به هانگژو آب می‌رود
با تصمیم ستاد بازی‌های آسیایی تعداد بانوان ورزشکار اعزامی به هانگژو کم شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ با نزدیک‌شدن به زمان آغاز بازی‌های پاراآسیایی، هرروز خبر‌هایی از کم‌شدن سهمیه زنان شنیده می‌شود و فهرست مسافران هانگژو در بخش بانوان هر روز کوتاه و کوتاه‌تر می‌شود.

پس از حذف تنهاسهمیه بانوان در بدمینتون و شمشیربازی، حالا دیده می‌شود سرپرست فدراسیون شطرنج در فهرست اعزامی‌ها به بازی‌های آسیایی هانگژو قرار دارد و این در حالی است که تیم‌ملی زنان این رشته به بهانه کیفی‌شدن کاروان از حضور در بازی‌های آسیایی کنار گذاشته شده است.

شطرنج ایران قرار بود در بازی‌های آسیایی هانگژو ۱۰نماینده در بخش مردان و زنان داشته باشد و نمایندگان ایران در هر دو بخش به‌صورت تیمی رقابت کنند، اما اکنون مبینا علی‌نسب تنهانماینده شطرنج زنان ایران در هانگژو خواهد بود و دیگردختران شطرنج‌باز از کاروان حذف شده‌اند. خط‌خوردن چهار شطرنج‌باز زن از بازی‌های آسیایی در آخرین نشست‌های ستاد عالی بازی‌ها صورت گرفت و دلیل آن نداشتن شانس کسب مدال در بخش تیمی زنان بیان شد. این در حالی است که تیم زنان ایران پیش‌تر در المپیاد جهانی مقام سوم را کسب کرده بود و احتمال کسب رتبه خوب در بازی‌های آسیایی برایشان وجود داشت.

رقابت‌های المپیاد جهانی پارسال در چنای هند برگزار شد و تیم‌ملی زنان ایران با ترکیب مبینا علی‌نسب، آنوشا مهدیان، آناهیتا زاهدی‌فر، سحر معصومی و میترا اصغرزاده در جایگاه سوم دسته B قرار گرفت و نسبت به قبل هشت پله صعود کرد. اکنون با وجود حذف زنان به بهانه کیفی‌شدن، شهرام عظیمی، سرپرست فدراسیون، در فهرست افراد اعزامی به بازی‌های آسیایی قرار گرفته است! این درحالی است که در دیگرفدراسیون‌ها شاهدیم که برخی رئیسان فدراسیون‌ها مانند بدمینتون، تنیس و اسکیت اعلام کرده‌اند که جایشان را به ورزشکارانشان خواهند داد تا بتوانند در هانگژو تعداد بیشتری نماینده داشته باشند، اما در شطرنج اوضاع متفاوت است.

کارشناسان حاضر در فدراسیون شطرنج با پیش‌داوری از اینکه شطرنج‌بازان زن ایران در بخش تیمی مدالی نخواهند داشت، تعداد سهمیه‌ها را کم کرده‌اند تا فقط یک نماینده زن در هانگژو داشته باشیم و حالا سرپرست فدراسیون همراه با مهرداد اردشی به هانگژو خواهد رفت. چندی پیش هم اعلام شد که با تصمیم ستاد عالی بازی‌های آسیایی رشته‌های والیبال، هندبال و بسکتبال در بخش بانوان به این دوره از بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام نخواهند شد.

این در حالی بود که پیش از این اعزام والیبال و هندبال و حتی بسکتبال قطعی شده بود و تیم‌ها در اردو بودند، اما درنهایت با اعزام آن‌ها مخالفت شد. پیش از این هم در بخش زنان مقرر شد تیم‌های ملی بسکتبال پنج‌نفره، اسکواش، دوچرخه‌سواری در دو ماده پیست و جاده، شمشیربازی فلوره، ژیمناستیک (ترامپولین)، سپک‌تاکرا و دراگون‌بوت قطعا به بازی‌های آسیایی اعزام نشوند. پس از آن جلسه دیگررشته‌ها نیز یک‌به‌یک به این فهرست اضافه شدند.

کدام رشته‌ها اعزام می‌شوند؟

تیراندازی با کمان زنان در بخش ریکرو یک نماینده خواهد داشت، تیراندازی یک یا دو نفر و تنیس‌روی‌میز زنان نیز با یک نماینده در هانگژو حاضر خواهد شد. همچنین با حضور یک نماینده در تنیس خاکی زنان و یک نفر در جودو موافقت شد. تیم‌ملی کبدی بانوان، کاراته، تکواندو، قایق‌رانی، دوومیدانی، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری هریک با دو یا سه نماینده در این مسابقات حضور دارند. بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین که به‌دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده بود، قرار است حدود سه ماه دیگر، ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳ برگزار شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->